Risikostyring
Risikostyring innebærer systematiske prosesser for å identifisere, vurdere og håndtere potensielle risikoer som kan påvirke BOD’s evne til å oppnå sine mål. Effektiv risikostyring sikrer at BOD kan opprettholde kontinuitet og levere pålitelig tjenester.
Risikostyring
- Team Koordinering har overordnet ansvaret for kapabiliteten risikostyring i BOD.
- Arbeidet i team Koordinering består blant annet i å kontrollere at tiltakene i Risikoregisteret blir fulgt opp av teamene.
- I Retningslinje for risikostyring er det nærmere beskrevet hvordan avdelingen skal forholde seg til arbeidet med risiko.
ROS-analyse
- Team sikkerhet fasiliterer ROS-analyser innenfor personvern og sikkerhet.
- Det er den enkelte produkteier (eventuelt prosjektleder) som har ansvar for at ROS-analyser gjennomføres innenfor sitt ansvarsområde.
- Det er utarbeidet prosess for hvordan ROS-analyser gjennomføres i BOD.
- Team koordinering kan kontaktes for å komme i gang med arbeidet.