Hopp til hovedinnhold

Risikostyring

Risikostyring innebærer systematiske prosesser for å identifisere, vurdere og håndtere potensielle risikoer som kan påvirke BOD’s evne til å oppnå sine mål. Effektiv risikostyring sikrer at BOD kan opprettholde kontinuitet og levere pålitelig tjenester.

Illustrasjon av en person som sitter og leser en bok

Risikostyring

  • Team Koordinering har overordnet ansvaret for kapabiliteten risikostyring i BOD.
  • Arbeidet i team Koordinering består blant annet i å kontrollere at tiltakene i Risikoregisteret blir fulgt opp av teamene.
  • I Retningslinje for risikostyring er det nærmere beskrevet hvordan avdelingen skal forholde seg til arbeidet med risiko.

ROS-analyse

  • Team sikkerhet fasiliterer ROS-analyser innenfor personvern og sikkerhet.
  • Det er den enkelte produkteier (eventuelt prosjektleder) som har ansvar for at ROS-analyser gjennomføres innenfor sitt ansvarsområde.
  • Det er utarbeidet prosess for hvordan ROS-analyser gjennomføres i BOD.
  • Team koordinering kan kontaktes for å komme i gang med arbeidet.